O gordonkach

Gordonki cię odmienią!

CO WYRÓŻNIA GORDONKI?

Budujemy zasoby na przyszłość

Dzięki wczesnej ekspozycji na muzykę Twoje dziecko buduje zasoby, z których będzie czerpać w późniejszych latach życia – będzie czysto śpiewać, tańczyć, nauczy się grać na wymarzonym instrumencie, czytać nuty i z łatwością tworzyć własne kompozycje.

Wspieramy naukę języków obcych

Chcesz, żeby Twoje dziecko miało akcent jak native speaker? Rozwijaj słuch muzyczny swojego dziecka już od pierwszych chwili życia. Każdy język ma swoją niepowtarzalną melodię, którą ciężko uchwycić komuś, kto nie jest native-speakerem. Dzięki wczesnemu uwrażliwieniu i stymulacji słuchu, Twoje dziecko w naturalny sposób przyswoi angielski czy hiszpański akcent.

Zanurzamy się w muzyce

Dzięki gordonkom Twoje dziecko, niczym gąbka, chłonie najpiękniejszy język świata! Podczas zajęć bawimy się harmonią, dźwiękami, różnorodnymi rytmami i brzmieniami.

Śpiewamy w dwugłosie bez towarzyszenia instrumentów – dziecko słysząc ludzki głos jest w stanie przetwarzać treści i reagować na nie. To właśnie głosem zarysowujemy fundamenty harmoniczne i rytmiczne utworów i piosenek.

Śpiewamy w zróżnicowanych skalach (doryckiej, frygijskiej, lidyjskiej, miksolidyjskiej, eolskiej, lokryckiej, jońskiej, mollowej) i przedstawiamy typowe i nietypowe rozwiązania harmoniczne, melodyczne i rytmiczne.

Dzięki takiemu głębokiemu zanurzeniu dziecko zaczyna rozumieć muzykę i sprawnie posługiwać się „muzycznymi narzędziami”.

Nie używamy słów

Dziecko nie jest w stanie skupić uwagi na wielu rzeczach jednocześnie, a słowa odwracają uwagę od muzyki. Na gordonkach uczymy się muzyki poprzez muzykę.

To dzieci współtworzą zajęcia

Reakcja dziecka na muzykę jest najcenniejszą inspiracją do tworzenia materiału zajęć. Gordonki dzieją się na żywo, tu i teraz – zajęcia są w dużej części improwizowane.

Prowadzący mają uszy dookoła głowy – ich zadaniem jest wychwycenie przypadkowych i celowych reakcji dzieci. Z reakcji dzieci, na żywo powstają piosenki i utwory, które prowadzący osadzają w odpowiednim kontekście melodycznym i rytmicznym.

Ćwiczymy mózg

Nauka muzyki poprawia przepływ krwi pomiędzy prawą a lewą półkulą mózgu. Badania dowodzą, że nic tak mocno nie wpływa na rozwój mózgu jak muzyka. Dlaczego? Bo muzyka dodatkowo mocno angażuje nasze emocje.

Żywe instrumenty

Dziecko usłyszy kojące brzmienia różnych instrumentów muzycznych – każdy instrument ma swoją niepowtarzalną barwę. Gramy na fortepianie, flecie poprzecznym, afrykańskiej kalimbie, fletni pana, ukulele czy wiolonczeli.

Bo muzyka to świetna zabawa

Dzięki muzyce dziecko będzie mogło wyrażać niczym nieskrępowaną wolność i radość tworzenia!